13. pilkkikilpailut Aatsingissa (30.3.2023)

Salla-seuran yleiset pilkkikilpailut pidettiin lauantaina 25.3. Aatsingissa. Aluksi kokoonnuttiin Mustajärven laavulle yhdentoista maissa ja jäälle päästiin puolenpäivän aikaan. Aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta. Pilkkijöitä oli saapunut paikalle kaikenkaikkiaan 24.

Seuran mestariksi pilkki Kellokummun Tapio 275 gramman saaliilla. Hopealle jäi Arolan Pentti 270 gr ja kolmanneksi pilkki Armi Hiltunen 266 gr.

Yleisen sarjan voittaja Olavi Kallatsa onki yli kilon saaliin ahvenia ja särkiä 1015 gr. Tiukan vastuksen antoi Lasse Aatsinki 917 gr tuloksella. Kolmas oli Pertti Kantola 747 grammalla.

Nuorten sarjan voitti Julius Aatsinki 541 grammaa.

Palkinnoksi yleisen ja seuran voittajat saivat Karhutunturin Lohen kirjolohen. Muita palkintoja olivat lahjoittaneet Sallasta S-Market Erätuli, K-Market Salla, Sallan Rautatori Oy, Sportia Salla, Simpsetti Salla, Hakkarainen Petri, Karhutunturin Lohi ja Sallan Sota-ja jälleenrakennusmuseo. Kiitos sponsoreille!

Seura tarjosi osanottajille torttukahvit ja laavulla paistui makkaroitakin ostettavaksi.