Jäsenkirje 1/2022

Salla-seuran jäsenkirje 1/2022

Hyvää alkanutta vuotta 2022!

Koronakurimus helpottaa hiljalleen, joten suunnitelmissa on pilkkikisojen järjestäminen maalis-huhtikuussa Aatsinkijärvellä. Rajan avautumista joutunemme vielä odottamaan, joten hautausmaiden hoitotöihin tai kotiseuturetkille pääseminen on tänäkin vuonna erittäin epävarmaa.

Sallan Osuuspankin kerhotiloissa pidetyssä Salla-seuran vuosikokouksessa 5. helmikuuta valittiin puheenjohtajaksi Katja Palmqvist ja hallitukseen Armi Hiltunen, Kari Hiltunen, Esa Kurvinen, Hannu Tuovinen, Jaana-Maria Törmänen ja Eeva-Liisa Vuonnala. Asiantuntijajäseniksi kutsuttiin Pentti Arola, Pekka Moilanen ja Galina Voronina ja sihteeriksi Kerttu Arola.

Vuosikokous päätti vuoden 2022 jäsenmaksuksi 15 euroa.

Jäsenmaksun maksamalla tuet kotiseututyötä ja pääset osallistumaan vain jäsenille tarkoitettuihin tilaisuuksiin. Tavoitteena on järjestää videoilta, jossa katsottaisiin vanhoja digitoituja Oiva Kunnarin ja Lassi Lassilan kuvaamia videoita ja muisteltaisiin 1990-luvun kotiseuturetkiä vanhaan Sallaan. Perinneruokailu peruuntui koronarajoitusten vuoksi helmikuulta, mutta kokoonnumme kevään aikana kuulemaan Perinneruokahankkeen vetäjä Kati Savukoskea ja valmistamaan herkkuja. Seuratkaa ilmoittelua seuran nettisivujen lisäksi Facebookissa, Koti-Lapissa ja Sallan kunnan nettisivuilla.

Seuran kaksipäiväisistä 30-vuotisjuhlista 25.–26.9.21 on valmistunut video, joka on  katsottavissa youtube.com -osoitteessa 1.3.22 lähtien toukokuulle asti. Kahden ensimmäisen vuosikymmenen toiminta on myös järjestetty ja lahjoitettu tammikuussa Sallan kotiseutuarkistoon. Jos sinulla on nurkissasi seuran aineistoa tai asiakirjoja, joiden toivot säilyvän tuleville sukupolville, niin ole rohkeasti yhteydessä. Keräämme aineistoa toukokuun lopulle asti, jonka jälkeen se järjestetään ja lahjoitetaan kotiseutuarkistoon.

Puheenjohtaja Katja Palmqvist 044-243 3343 palmqvist.katja@gmail.com

Sihteeri Kerttu Arola 040-769 8578 arolakerttu@gmail.com

Salla-seuran nettisivut: https://sallaseura.fi

Facebook-sivu: https://fi-fi.facebook.com/Sallaseura/