Jäsenkirje 2/2022

Salla-seurassa odotetaan innolla kesää, sillä olemme mukana neljässä kunnan kesätapahtumassa. Kävelyretki Sallassa on vuorossa syys-lokakuussa, ja ehdotuksia mielenkiintoisista kohteista otetaan vastaan.

Sallan kansallispuiston avajaisissa lauantaina 11. kesäkuuta tarjoamme paikallisia maistiaisia ja kerromme menneiden aikojen tarinoita pisteellämme Poropuistossa. Tule poikkeamaan ja katsastamaan Suomen 41. kansallispuisto.

Sallan sota-ja jälleenrakennusajan museon Perinneviikolla esittelemme vanhan ajan taitoja torstaina 16. kesäkuuta. Muistatko miten tahkoa väännetään tai osaatko teroittaa veitsesi? Jos epäröit vastata kyllä poikkea katsastamaan uudet ja vanhat konstit.

Salla-päivän aattona maanantaina 18. heinäkuuta pidämme yhteistyössä Sallan seurakunnan kanssa perinteisen hartaushetken Pieni lepohetki -patsaalla, jonka jälkeen katsomme kunnantalolla kotiseuturetkistä koostetun videon.

Salla-päivänä tiistaina 19. heinäkuuta keitämme myytäväksi perinteistä kuivalihakeittoa. Myynnissä on myös sallalaisia kampanisuja ja kahvia.

Näiden tapahtumien järjestämiseen tarvitsemme Teitä talkoolaiset!

Voit ilmoittautua sihteeri Kerttu Arolalle talkoisiin.

Mukavaa kesää kaikille seuran jäsenille!