Jäsenkirje 2/2023

Salla-seura sai 10.6.2023 Suomen Kulttuurirahaston Lapin rahastolta 3 000 euroa näytelmäryhmän toiminnan käynnistämiseen. Tavoitteena on saada jälleenrakennusaikaan sijoittuva historiallinen näytelmä lavalle pääsiäiseen 2024 mennessä!

Ilmoittautuminen alkaa heti ja päättyy Salla-päivänä 19.7., sillä sopivan näytelmän etsiminen on alkanut ja rooleja pyritään löytämään jokaiselle halukkaalle. Kiinnostuneet voivat olla yhteydessä hallituksen jäsen Tiina Kallioon tiina.kallio@salla.fi tai 040-1929413 tai ohjaaja Sari Sipolaan sari.sipola@salla.fi 040-4197933

Ryhmä aloittaa kokoontumiset lauantaina 2.9. Sallan koulukeskuksen salissa joka toinen viikko ja vuodenvaihteen jälkeen joka viikko pääsiäiseen asti.

Hakijoita Suomen Kulttuurirahaston tammikuun haussa oli tänä vuonna 400, joista 43 sai myönteisen päätöksen.

SKR toivoo, että kun kerrotte saamastanne apurahasta eri yhteyksissä, mainitsette että apurahan on myöntänyt Lapin kulttuurirahasto. Sosiaalisessa mediassa kannustamme käyttämään tunnisteita #kulttuurirahastontuella tai #skr2023.

Katja Palmqvist ja Tiina Kallio vastaanottamassa Salla-seuran Kulttuurirahaston avustusta

Salla-seura on anonut ja saanut luvat Venäjän rajavyöhykkeellä sijaitsevan vanhan Sallan hautausmaiden ja muistomerkkialueen kunnostustöihin ajalle 5.6.–2.7.2023.

Työt on aloitettu maanantaina 5.6. ja saatetaan päätökseen lupa-ajan puitteissa.