6. Ystävyyspilkkikilpailut Kursun Kotijärvellä 5.4.2015

Salla-seura järjesti jo kolmannen kerran leikkimielisen Suomi-Venäjä pilkkikilpailutapahtuman Kursun Kotijärvellä. Aurinkoinen sää oli houkutellut pilkkijöitä lähikyliä myöten mukavasti. Venäjän Alakurtilta oli porukkaa tullut parisenkymmentä apujoukkoineen. Puolen päivän aikaan hyökättiin jäälle ja alettiin narraamaan punasilmäisiä siikoja. Ahti oli aika suopealla päällä ja niinpä jäälle alkoi nousta särkiä ja kiiskejä mukavaan tahtiin. Eikä reikien kairauskaan ollut hankalaa, kun Tuhkalan Pertti talkoili jäälle moottorikairalla usiamman reijän kuin oli tarpeen.

Parituntisen nykyttelyn jälkeen mormyskat ja pilkit piti nostaa jään alta pois ja painavat pussit kantaa punnittavaksi. Kursulaisten menestys ei tänäkään vuonna ollut pettymys, vaan kaikkien sarjojen voitot jäivät paikkaseudulle. Salmivaaralaiset yrittivät pistää kampoihin, mutta heikoin tuloksin. Alakurttilaiset pärjäsivät lähinnä naisten sarjassa. Yleisen sarjan voittoon nousi taas kerran paikallinen kalamies Tuomo Mulari. Hänen pussistaan löytyi särkikaloja lähes kaksi kiloa. Naisten sarjan voittajalla Taina Soukalla oli vähän toista kiloa.

Lasten alle 12-vuotiaiden sarjassa oli viisi osanottajaa ja ylivoimaiseen voittoon pilkki Seppälän Lauri.

Joukkuekilpailun voiton veivät kursulaiset, toiseksi pilkkivät salmivaaralaiset ja alakurttilaiset jätettiin kolmanneksi.

Palkinnot oli tänäkin vuonna etupäässä Karhutunturin Lohen kalatuotteita sekä lahjoituspalkintoja.

Seuran toimeliaat naiset olivat keittäneet kahvit ja teet valmiiksi ja paikalla kärysi makkaragrilli. Kampanisukahvit ja makkarat maistuivatkin parituntisen jäällä kykkimisen jälkeen. Taisipa siinä muutama ohikulkijakin poiketa kahvilla.

Kahden viikon päästä on vastaava tapahtuma Venäjällä Kuolajärven jäällä ja siellä on alakurttilaisilla mahollisuus revanssiin.

Tulokset:

Yleinen sarja: 1. Tuomo Mulari 1,813 kg, 2. Erkki Viitala 1,412 kg, 3. Osmo Seppälä 1,247 kg, 4. Hannu Mulari 1,135 kg, 5. Pertti Tuhkala 0,749 kg, 6. Sergei Shumakher 0,566 kg, 7. Seppo Siivola 0,516 kg, 8. Matti Tuutijärvi 0,361                                                                                             Naiset: 1. Taina Soukka 1,148 kg, 2. Oksana Shumakher 0,878 kg, 3. Maria Lobanova 0,623 kg, 4. Eeva-Liisa Vuonnala 0,581 kg, 5. Kaarina Siivola 0,467 kg, 6. Zoja Kiselova 0,432 kg. 7. Elena Baranovich 0,289 kg, 8. Nadezha Bazueva 0,246 kg.                                                                         Lapset alle 12-v. 1. Lauri Seppälä 0,138 kg, 2. Sini Lassila 0,012 kg, 3. Samuel Lassila 0,031 kg, 4. Kerttu Seppälä, yks nyky ja Antti Seppälä, yks nyky.                                                                     Joukkuekilpailu: 1. Kursu (Tuomo Mulari, Hannu Mulari, Erkki Viitala, Taina Soukka) 4,508 kg. 2. Salmivaara (Anna-Liisa Seppälä, Eeva-Liisa Vuonnala, Osmo Seppälä, Matti Tuutijärvi) 2,334 kg. 3. Alakurtti (Oksana Shumakher, Maria Lebanova, Sergei

Kazarinov, Sergei Shumakher) 2,257 kg